среда, 18. март 2020.

8.разред (18.03) Последичне реченице

Драга децо, овим завршавамо врсте зависних реченица.

Последичне реченице налазе се у Граматици на стр. 106-108. Погледајте примере и специфичне везнике ових реченица.

Толико ми је лепо овде да бих се преселио.

За вежбу урадите задатке у граматици и радној свесци.

Последичне реченице
- означавају радњу (последицу) која проистиче из садржине главне реченице. Никада не могу бити у инверзији.

Обично се у главној реченици налазе прилози тако или толико или заменице такав или толики.
Најчешће почињу везником да. 

Тако добро је познавао ту собу да је могао везаних очију да иде.
Трчао је тако брзо да смо се сви радовали.

Служба: прилошка 

Последична реченица (радња се дешава после радње главне реченице, остварена радња)

Толико сам учио,∫ да сам лако положио.→последична реченица
Пронађи последичне реченице у примерима:
Толико сам уморан да не могу да заспим.
Задаци су били толико тешки да их нисам урадио.
Целог пролећа тако пада киша да је све поплављено.
Песма је толико лепа да сам је одмах научио напамет.
Толико га волим да бих се удала за њега.
Ветар је тако јако дувао да је поломио гране јавора,



Нема коментара:

Постави коментар

Врста и служба речи- вежбање

Вежбање 5